Julia

Julia
Julia badat i Bysjön. Pappa saknar dig.

fredag 24 december 2010

God Jul!

En riktig God Jul vill jag tillönska Er Alla!

Denna Julen blir annorlunda än alla andra Jul jag upplevt. Tänker på mor som nu sedan i oktober bor på demensboende. Vi skall åka och besöka henne senare. 
Det var den 20 januari som mor skadade sig allvarligt i en eldsvåda. Hon var c:a 4 veckor på Sjukhuset i Uppsala - 40 mil hemifrån. Därefter var hon på korttidsboende i Åmotfors fram till i oktober.
Skänker en tanke till all ni som hjälpt till och jobbat med och för mor. Tack all personal! Ni gör ett underbart arbete!
Far är inte heller särskilt pigg pga hjärtbekymmer. Har nu bott hos honom i drygt 2 månader. Han vill inte vara ensam - och inte jag heller - på så sätt kompletterar vi varandra bra. Och han behöver hjälp för att kunna bo kvar i stugan på  landet i Vittensten.
Therese och Patrik kommer hit om någon timme.  Saknar just nu Julia väldigt mycket. Hon är dock väldigt närvarande i mina tankar.
Blir heller inget kyrkvärdskap för min del denna Julen. För er som vill läsa lite mer om Högtiden kan titta här; Julen. Titta gärna in på Svenska Kyrkan och läs om Julen.

Var minus grader kallt på morgonen! Nu är solen uppe och det gnistrar så vackert om den vita snön. Bysjön ligger i vila med tjock kärnis och ett glittrande snötäcke! Nu vänder det och går mot ljusare tider - länge dagar - kortare nätter.
 Och till sist - än en gång till;

En riktig God Jul vill jag tillönska Er Alla!





Inga kommentarer: