Mor bytte lägenhet på demensboendet i fredags. Samma byggnadskomplex (Petersborg). Det var en del flyttningsbestyr. Upsättning av nya gardiner m.m. Ett antal hundra meter från det gamla. Det nya är renoverat and tip top. Bra Eda Kommun! Vi var ju där och hälsade på igår med blommor m.m.
Dessförinnan så hissade jag flaggan här i Vittensten. Det stormade rätt bra över Bysjön - men det gick bra på andra försöket att få upp flaggan. För visst ska det flaggas på Mors Dag!
Sedan åkte vi till Petersborg, Klockargården i Charlottenberg. Bilden tagen i mors lägenhet.
Bilderna som jag tog med mobil blev aningen mörka. Men detta är mor på Mors Dag. 83 år.
Och detta är min far Henry, nu 91 år.
Blommor på bordet med viss utsikt genom fönstret. Det var en "köpebukett" samt egenhändigt plockar syrén samt lijekonvalj som hör våren , försommaren till. Också egenhändigt plockat.
Nu väntar vi in den "riktiga" sommaren. Fortfarande lite kyligt och blåsigt. Men värmen är på väg:-)