torsdag 29 mars 2012

"Utan min dotter" (Kent Filppu, 2012)

Facebookvännen Kent är nu klar med sin bok "Utan min dotter".


Väljer att lägga in Kents hela blogginlägg här nedan.
Har tidigare berört frågan i detta blogginlägget, 25 maj, internationella dagen för försvunna barn.


Och när du läser detta blogginlägg Kent - så är det likvärdigt med en förhandsbeställning från mig:-).
Här är Kents egen text med Länk till bloggen ...;
-------------------------------------------------------------------
Nu ligger manuset till Utan Min Dotter hos förlaget för att göras klar och tryckas. Jag ser fram emot att få se den färdig. Det tog i det närmaste ett halvår att skriva boken om min älskade dotter Paulina som tyvärr rövats bort av sin mamma.

Du kan förhandsbeställa ett signerat ex av boken redan nu.

Boken handlar om min dotter Paulina som är förbjuden av sin mamma att ha någon kontakt med sin pappa trots att vi har ett domstolsutslag på gemensam vårdnad. Paulina växte upp med oss bägge två och allt var jättebra ända fram tills jag ville skiljas. Då var alla hennes mammas tankar på att ett barn ska ha rätt till bägge föräldrarna som bortblåsta.

Vi var tillfälligt utsända av SIDA till Honduras då Paulinas mamma under två år arbetade för dem i ett jämställdhetsprojekt. Då hon alltid varit för jämställdhet och det till exempel alltid varit självklart att dela föräldraledigheten så blev jag förvånad när hon började använda Paulina för att jävlas med mig. Från början trilskades hon när jag ville att Paulina skulle få sova över hos mig och sedan blev det successivt svårare med kontakten. När hennes uppdrag tog slut och vi skulle återvända till Sverige så vägrade hon att låta Paulina återvända trots att hon lovade göra det. Sedan blev det svårare och svårare att nå fram på telefonen tills hon helt slutade svara på både mail och telefon. Det var när jag talade om att jag skulle resa till Honduras för att träffa Paulina.
När jag inte får tala om för Paulina att jag älskar henne eller ens får veta om hon lever så bestämde jag mig för att skriva en bok om historien. Paulina förtjänar att få veta sanningen en dag – oavsett vilka lögner hennes mamma lurar i henne.

1 kommentar:

Kent Filppu sa...

Jag tackar allra ödmjukast för detta Bo.