torsdag 9 december 2010

Hemma från Stockholm...lite funderingar...

Kom tillbaka från Stockholm med tåget på tisdag kväll 7 december vid 18-tiden. Då var det redan 21 grader kallt!
Dessförinnan hade jag på tisdag förmiddag hunnit med att vara på Julias dagis/förskola Blå Kullen några timmar. Jag blev bjuden på lunch där tillsammans med barnen.  Härligt!  Tack igen Ni fina människor och pedagoger i verksamheten där!

Under helgen medverkade jag i Riksförbundet Hem och Skolas styrelsemöte. Det är mycket "go" på gång. Föräldrarnas röst behövs i skoldebatten. För barnen genom föräldrarna. Det är då också viktigt att komma ihåg att alla föräldrar inte har möjlighet att medverka, bl a beroende på att familjen spruckit och den s k boendeföräldern bor långt bort. Barnen behöver bägge sina föräldrar - det måste alla föräldrar inse - samt även samhället måste inse det. Tänker då på alla de uppslitande vårdnadstvister som varit och förekommer. Det finns inga "vinnare" i ett sådant spel - bara förlorare.

Hade möjligheten att vara tillsammans med Julia hos moster Siw i Nacka från söndag kväll till på tisdag förmiddag - då min mosters man Wiking körde oss till Enskede och förskolan där. Det var härligt att vara tillsammans med Julia - min älskade dotter. Kändes tomt när jag lämnade dagiset och tog T-banan in till Centralen för vidare färd till Värmland och Åmotfors.

Igår eftermiddag kom far hem från Arvika Sjukhus. Han måste ta ambulansen in på söndag förmiddag. Hade för mycket vatten i kroppen. Hemma nu - men varit trött idag. Känns ändå fint att vara här och hjälpa till så gott det går. Arbetsterapeuten var här idag med en rullator åt honom.
Nu får vi hoppas att denna väldiga kyla släpper sitt grepp snart.

Intressant detta vad internettekniken innebär för oss människor. Världen blir både mindre och större. Större i den meningen att man fått möjlighet till kontakt och meningsutbyten med människor man sannolikt aldrig skulle träffa annars. Både i Sverige och världen i övrigt. Tack alla ni fina människor därute som jag har haft meningsutbyten med i skilda frågor - både i skrift och samtal och personliga möten.

Nu tar vi kvällen denna decemberdag - var rädda om varandra därute. Tänk på att just Du är värdefull - tillsammans med andra.

Inga kommentarer: