fredag 3 december 2010

I Stockholm...

Igår 2 december kom jag till Stockholm med tåg från Värmland. Resan gick skapligt - bara lite försenat tåg. Annars har det varit besvärligt nu.
Natt till fredag övernattade jag hos mina vänner Lennart och Irina i Gamla Stan. De bor här nu under hösten/vintern då Irina skriver en mastersuppsats i engelska vid Stockholms Universitet. Annars så är de boende i Torsby.

Jag och Lennart var på dagiset/förskolan Blå Kullen i Enskede där min dotter Julia finns. Lennart är förresten fadder - Gudfader åt Julia när hon döptes i oktober 2006 i Eda Kyrka. Det var för övrigt Eda Församling då nyanställde kyrkoherde Petrus Laritz första dop i sin nya tjänst.
 Det var jättespännande -- ett bra dagis med engagerad personal. Tack till Monica där med alla sina kolleger! Ni gör ett bra arbete!

Befinner mig nu i Solna där jag ska medverka vid Riksförbundet Hem och Skola styrelsemöte under helgen. Det har blåst en del kring förbundet i media för en tid sedan - men jag tror att man/vi kommer att ordna upp detta till det bästa. Som talesättet säger; "Vill man - så kan man". Är där i egenskap av valberedare. Har tidigare suttit med i styrelsen från 2002-2009 - och varit dess ordförande under 2005 till 2007. Har i den egenskapen lärt mig känna många människor och knutit intressanta kontakter inom skolvärlden - samt andra samhällsinriktade organisationer och företag.

Blir kvar här i Stockholmsområdet några dagar efter mötet. Ska tillbringa en del tid med Julia, min dotter, då vi bl a skall vara hemma hos min moster Siw och hennes man Wiking boende i Nacka Kommun. De är bägge två fina omtänksamma människor med värme.

Ringde till far i Vittensten under den sena eftermiddagen. Han har inte varit så pigg de senaste dagarna - kände lite samvetskval att åka upp till Stockholm. Det har ju ocksåp varit tämligen kallt där - minus 19.5 som mest. Sådant frestar också på. Men idag var han skapligt pigg. Kändes bra.

Ha en bra helg allemammans - var rädda om varandra - vi människor finns till för varandra.

Inga kommentarer: