onsdag 15 december 2010

Kvällen 15 december...

Tjaaaa....en något spännande dag. Pratade med min kära moster Siw på telefon i morse. Hade också ett prat med vännen och den avgående Eda Socialnämndsordförande Tommy Glader. Alltid lika spännande. Ringde senare upp Runar Patriksson i Töcksfors för några frågeställningar jag hade på hjärtat. Runar är alltid tillmötesgående - även om han som nu hade bråttom till sjukhuset. Han håller nu på att avsluta sina formella politiska uppdrag. Men jag tror med min allra bestämdaste övertygelse att den f d Riksdagsledamoten kommer att vara aktiv i samhällsdebatten och  kyrkolivet, inte minst, framöver.

Senare var jag i väg en tur till  Arvika sjukhus för ett möte. Ett bra sådant. Åkte med tåget tillbaka till Åmotfors.

Fick skjuts upp till Vittensten av vännen Lars-Peter som bor alldeles i början på Vittenstensvägen.  Fortfarande ganska kallt ute.

Sedan var det några mindre trevliga telefonsamtal som följde - men det tar vi någon annan gång.  Far är ändå skapligt pigg - han är som jag - gillar inte den tidiga vintern - men brukar piggna till i månadsskiftet februari/mars.

Avslutade kvällen med ett mycket stimulerande och tankeväckande samtal från vännen Inger i Stockholm. Samtalen där är som en spännande resa i tiden och nuet.

Återigen en dag där ordspråket/devisen har sin fulla innebörd, samtidigt som den fysiska kylan just nu håller på att de vika,
"Att leva är att lära - att lära är att leva".

Inga kommentarer: