måndag 1 november 2010

Reflektioner 1 november...

1 november. Allhelgonadagen infaller 1 november, men alla helgons dag firas sedan mer än 50 år tillbaka på lördagen mellan 31 oktober och 6 november.
Alla helgons dag härstammar från 800-talet. Då införde den tyskromerske kejsaren Ludvig den fromme en gemensam dag för alla de helgon som inte kunde få egna dagar i almanackan.

En mycket fin solig höstdag. Helt vindstilla. Knappt en krusning på Bysjön. Var ute och krattade löv samt körde bort det med skottkärran. Det blev några lass - och mera finns kvar.

Vännen Janne Berndtsson från Sala ringde. Vi pratade bort en god stund. Pratade om kommunikation, ledarskap, mänskliga egenskaper m.m. Mycket kretsade kring den organisation vi bägge har varit, och är, engagerade i. Om detta tänker jag återkomma till längre fram, ifall den nyfikne undrar..:-)

Min moster Siw från Nacka ringde under kvällen. Vi pratade mycket om Julia - Siw liksom jag tänker mycket på henne. Siw är bra på att bolla mänskliga ideer och tankar med. Hennes man Wiking var på ett s k bomöte. Det är ju så populärt numera att omvandla hyresrätter till bostadsrätter.

Det har blivit mindre skrivande än vad jag hade tänkt. Jag får ta igen det i morgon. Nu blir det lite TV-tittande innan det blir sovdags.

Inga kommentarer: