fredag 16 december 2011

Julkalender 2011: Lucka 16

Idag blev jag uppmärksammad på ett inlägg i Ronny Wulf´s blogg, "Stampat Härta..." Texten berör starkt och jag har lagt in den här nedan...
Det får bli allt för idag...

Vi hörs i môra...// Bo
------------------------------------------------------

Stampat hjärta...
(Ronny Wolf)

När hjärtat slocknar och luften tar slut .

När hoppet om att åter igen kunna känna kärlek tynar bort och nattsömnen blir tillflykten.
För när du vaknar så befinner du dig i en mardröm.

Dina krafttag dränerar dig och du kryper i mål varje dag.

Att se sin egen sorg i spegel i badrummet och inte kunna ge sig själv ett leende.

Att sakna en annan människa visste jag var möjligt , men att frånvaron av en annan människa skulle slå ens själ i spillror trodde jag inte existerade.

Att få sitt hjärta ut ryckt och stampat på av en annan människa gör ont , ilskan och uppgivenheten kan få ditt sinne,kropp och själ att totalt haverera .. men att inte få vara med den människa man älskar mest i hela världen , sitt barn .
Ligger ljusår bortom , och ens handlingar och tankar kan slåss helt ur kontroll .. men man låter det inte hända , det är en självklarhet att man inte bränner sina broar ,,
för hur ska annars ska barnet kunna ta sig till dig om du inte har några broar att låta barnet gå på ?

Under den smärta jag känner, pulserar en gnista av hopp och tillit till att kärlek alltid segrar att alltid balansen återställs.
Jag lever ett liv med ett stort infekterat sår i mitt hjärta , men hoppet och tilliten och alla mina underbara vänner och familj som stöttar mig och har stöttat mig och min älskade som alltid finns där och får mig att le i dom mest smärtsamma stunder alla insikter jag berikas med i detta stundtals inferno liknande skådespel får mig att växa mig starkare för varje dag som går och såret blir renare och renare och förbereds på läkning.

Jag skrev en gång att inget i hela universum är viktigare än kärlek , och ju mer jag låter mig lida desto mer ser jag att det är egentligen ett rop på mera kärlek . Vad mer kan man vilja ha i livet ? Vad mer finns det som har betydelse för livet egentligen ?? Och vad är det i livet som man vill ha som inte grundar sig i att man älskar eller vill älska eller är älskad eller längtar efter att bli älskad !
(Ronny Wolf)

Inga kommentarer: