torsdag 1 december 2011

Julkalender 2011: Lucka 1

Idag är det första december och jag har hastigt och lustigt bestämt mig för att skriva Julkalender med start i dag/kväll - och fram till Julafton. Så varje dag kommer ni att få läsa om olika teman och händelser.


Så låt oss då starta med Lucka nr 1 i Vittensten;


Idag har det varit en riktig regnvädersdag. Sov länge - jag har gjort veckans kvot av arbetstimmar på ett projekt jag arbetar med - uppdatering av en databas med information om de flyktingar som kom över gränsen från Norge under 2:a världskriget i mina hemtrakter. Mer om detta längre fram. Ägnade mig åt lite pappersplockande och vika tvätt under dagen.
Har varit nere hos far en sväng på korttidsvården i Åmotfors. Åkte sedan till Rusta i Charlottenberg och inhandlade en Julstjärna / Adventstjärna på fot. När jag hade vägarna där norrut passade jag på att hälsa på hemma hos Tommy Glader. Han hade varit flitig och bakat bröd - han skickade med mig ett smakprov. Ja, och resultatet var helt klart godkänt Tommy! :-)
Sedan till Vittensten och sen middag (pizza) och montering av Julstjärnan. Resultatet ser du här - placerad i ett fönster, kortet taget med mobil...;
Avslutade kvällen med att se på Debatt på SVT. Förundras än en gång att det ska vara så svårt att prata en i taget - avbryta och prata i munnen på varandra. Inte helt enkelt för de som lider av grav hörselskada att hänga med i det babbel som tidvis uppstår. Vem bär ansvaret..? Jo, den som leder dylika program så klart...
Godnatt - vi hörs i morgon...// Bo

1 kommentar:

Anonym sa...

sådan stjärna har jag oxå. Kul att du skriver. natti. natti kram Gittan