lördag 24 december 2011

Julkalender 2011: Lucka 24! Merry Christmas!

God Jul!

Det strålar en stjärna förunderligt blid, 
i öster på himlen hon står. 
Hon lyst över världenes oro och strid 
i nära två tusende år. 
När dagen blir mörk och när snön faller vit, 
då skrider hon närmre, då kommer hon hit 
och då vet man, att snart är det jul.

Ty julen är härlig för stora och små,
är glädje och ljuvaste frid,
är klappar och julgran och ringdans också,
är lycka oändligen blid,
är ljus, alla ögon då stråla som bäst,
och stjärnorna tindra som mest
och där ljuset är, där är det jul.

Om en stund ska jag och far åka till mor på hennes demensboende Klockargården. 
Har pratat med Julia i telefon tidigare på morgonen - i morgon Juldagen hämtar jag henne.
Under eftermiddagen kommer Therese o Patrik hit till Vittensten.

Mina tankar går denna dag till de som inte får se sina barn under Jul.
Det finns åtskilliga barn som inte får fira Jul tillsammans med sina föräldrar. Att inte ens få träffa sin pappa/mamma eller sitt barn under Julen är grymt och hjärtskärande.
Men då somliga föräldrar gör allt för att få monopol och ensamrätt till barnen så blir det tyvärr så att en del inte har ett så kärt julfirande i år heller.

Jag vill önska Er alla en riktigt fröjdefull och fin jul, jag tänker på er som inte får fira jul med era barn/föräldrar. Tänker också på de som är med och arrangerar Jul för ensamma - i tankarna just nu Uppsala Mansjor. Hoppas allt blir så bra det kan bli...

Vi höres vidare längre fram...// Bo

Inga kommentarer: